Προχωρά η παράδοση του κλάδου στις μεγάλες εταιρείες

Κινητοποίηση πραγματοποίησαν χτες στην Αθήνα οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στον κλάδο
Την ίδια στιγμή που η συγκυβέρνηση Παπαδήμου ρίχνει τη χαριστική βολή στο σύνολο των αυτοαπασχολούμενων
ταξιτζήδων με το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των οδικών επιβατικών μεταφορών, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, με την βοήθεια των φιλικών τους ΜΜΕ, επιδίδονται σε μία άνευ ουσίας και καθαρά αποπροσανατολιστικού χαρακτήρα συζήτηση για μια επιμέρους τροπολογία της ...«τελευταίας στιγμής» που κατέθεσε στο σχετικό νομοσχέδιο ο υπουργός Υποδομών, την οποία ανακάλεσε χτες χάριν... σεβασμού στο «συγκυβερνών ΠΑΣΟΚ», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.
Το νομοσχέδιο για τα ταξί στοχεύει στη συγκέντρωση του κεφαλαίου και στη δημιουργία νέων πεδίων για την κερδοφορία του τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος, κατά τη συζήτηση του νομοθετήματος στη Βουλή. Ειδικά για το θέμα των ταξί επισήμανε ότι οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις θα σημάνουν «ταχύτατη επιδείνωση των όρων εργασίας των οδηγών και των αυτοαπασχολούμενων», ενώ θα είναι «μοναδικός ωφελημένος το μεγάλο κεφάλαιο που αναζητά νέα πεδία κερδοφορίας». Θα υπάρξει σημείωσε ο «εκτοπισμός των δεκάδων χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων και την παράδοση του κλάδου σε συμφέροντα», αφού «δίνεται η δυνατότητα κατοχής εκατοντάδων αδειών σε εταιρείες, ώστε να συγκεντρωθούν σε λίγα χέρια». Οσον αφορά τα ειδικά ταξί 6 έως 9 θέσεων τόνισε ότι το θέμα ρυθμίζεται «κατ' απαίτηση των ξενοδοχειακών και αεροπορικών εταιρειών». Τέλος, σχετικά με το θέμα του τρόπου έκδοσης νέων αδειών επισήμανε ότι είναι ουσιαστικά «ελιγμός της κυβέρνησης».
Οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στον κλάδο πραγματοποίησαν χτες το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, ζητώντας την απόσυρση συνολικά του νομοσχεδίου, ενώ στη Θεσσαλονίκη έπειτα από δικές τους έντονες πιέσεις προς τη συνδικαλιστική πλειοψηφία του τοπικού σωματείου αυτοκινητιστών και την κινητοποίηση της βάσης προς αυτήν την κατεύθυνση, προκηρύχθηκε 24ωρη απεργία. Η πρόταση των συνεπών δυνάμεων του κλάδου πανελλαδικά είναι να αναληφθούν μαζικές αγωνιστικές πρωτοβουλίες, το επόμενο διάστημα ακόμη και μετά τη διαφαινόμενη υπερψήφιση του νομοσχεδίου, για την ανατροπή του.
Οπως αποδείχτηκε πλέον περίτρανα, οι κρυφές συνεννοήσεις της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας των αυτοκινητιστών με τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, αλλά και η μετατροπή των μεγάλων κινητοποιήσεων του περασμένου καλοκαιριού σε ένα είδος προσωπικής «βεντέτας» με τον τότε υπουργό Γ. Ραγκούση, στόχευε στο να αποδεχτεί η πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων την «"απελευθέρωση" υπό όρους και προϋποθέσεις».
Αυτή, η ...«ευρωπαϊκού τύπου απελευθέρωση» εισάγει τις ΑΕ στο επάγγελμα - μέχρι σήμερα οι άδειες ήταν προσωπικές και μέχρι δύο μπορούσε να έχει το κάθε φυσικό πρόσωπο στην κυριότητά του - που θα μπορούν να έχουν εκατοντάδες άδειες υπό την κυριότητά τους - οι οποίες σήμερα στην Αθήνα έχουν χάσει σχεδόν τα 2/3 της αξίας τους σε σχέση με το 2008 και ανάλογη κατρακύλα έχει επέλθει στις αξίες πανελλαδικά - την ίδια στιγμή που θα κάνουν χρήση όλων των αντεργατικών ρυθμίσεων των «μνημονίων».
Οι αυτοκινητιστές που δραστηριοποιούνται στις τουριστικές περιοχές της χώρας θα γευτούν πρώτοι τα «καλά» της «απελευθέρωσης» Βορίδη - Λυμπερόπουλου, όσο για την Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα που γειτνιάζουν με τη Βουλγαρία, το χτύπημα θα είναι ακαριαίο: Γιατί οι ΑΕ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα μπορούν να έχουν έδρα οποιαδήποτε χώρα - μέλος της ΕΕ και αν αναλογιστεί κανείς το «ανταγωνιστικό» φορολογικό σύστημα της γειτονικής χώρας, εύκολα καταλαβαίνει ποιο θα είναι το, σύντομο, μέλλον του μεμονωμένου ταξιτζή...
Κι ενώ συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, τα «συνεταιράκια» της συγκυβέρνησης προς στιγμή φάνηκε να «τσακώνονται» εξαιτίας μιας επουσιώδους τροπολογίας που κατέθεσε ο Μ. Βορίδης στο ίδιο νομοσχέδιο, αναφορικά με την απαγόρευση μετατροπής αδειών φορτηγών που είχαν αποκτηθεί πριν το 2010 σε άδειες βυτιοφόρου για τα επόμενα 8 χρόνια. Μετά την «οργίλη» αντίδραση όλου του ΠΑΣΟΚ, που έκανε λόγο για «φωτογραφικές εξαιρέσεις» και προστασία «συντεχνιακών συμφερόντων», η επίμαχη τροπολογία αποσύρθηκε.
Την παράδοση του κλάδου των ταξί αλλά και των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στις κερδοσκοπικές ορέξεις των μονοπωλίων κατήγγειλε χτες το ΚΚΕ στη Βουλή, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που ρυθμίζει σειρά τέτοιων θεμάτων. Το νομοσχέδιο στηρίχθηκε «επί της αρχής» τόσο από το ΠΑΣΟΚ όσο και από τη Νέα Δημοκρατία.

http://www2.rizospastis.gr