Πάγωμα νέων αδειών ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με το νομοσχέδιο απελευθέρωσης των ταξί

Το νομοσχέδιο που βρίσκεται στα χέρια της τρόικας για πάνω από 2 μήνες αναμένεται να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο «σκούπα» που θα κατατεθεί στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας Ε. Βενιζέλο αφού πρώτα πάρει το «πράσινο φως» του υπουργικού συμβουλίου.

Η νέα καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των ταξί οφείλεται σε παρέμβαση του ιδίου του πρωθυπουργού Λ. Παπαδήμου ο όποιος χθες Τρίτη βράδυ είχε συνάντηση με τον υπουργό.

«Για τα ταξί έχουμε καταθέσει μια πρόταση νόμου και θα δούμε τώρα τον ακριβή τρόπο με τον οποίο αυτή θα έρθει στη Βουλή. Αλλά θεωρώ ότι θα έχει ρυθμιστεί το ζήτημα, πριν διαλυθεί η Βουλή, θα έχουμε δηλαδή νομοθετική ρύθμιση για τα ταξί» είπε αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Βορίδης.

Ωστόσο τόνισε ότι λείπουν οι παρατηρήσεις της Τρόικας καθώς και η διαβούλευση με τα κόμματα και το σωματείο. «Είναι μια πρόταση νόμου η οποία προχωράει και βεβαίως θα διαμορφωθεί και μέσα στην ίδια την κοινοβουλευτική διαδικασία» είπε καταλήγοντας.

Η νέα καθυστέρηση έχει θορυβήσει τον κλάδο των ιδιοκτητών ταξί καθώς βλέπουν τις εκλογές να πλησιάζουν και το ενδεχόμενα να μην προλάβει να ψηφιστεί το νομοσχέδιο να είναι πιο κοντά από ποτέ.

Παράλληλα το γεγονός ότι η διετής απαγόρευση έκδοσης νέων αδειών, η οποία εφαρμόζεται επί του ισχύοντος «νόμου Βερελή» με υπουργικές αποφάσεις έχει ουσιαστικά λήξει δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να ζητήσει την έκδοση άδειας ταξί στις περιφέρειες.

Το νομοσχέδιο

«Φρένο» στην έκδοση νέων αδειών στην Αττική αναμένεται να βάλει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί το οποίο πρέπει να γίνει νόμος του κράτους μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012.


Σύμφωνα με πληροφορίες το νομοσχέδιο θέτει κριτήρια, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, βάση των οποίων στην Αθήνα δεν αναμένεται να οδηγήσουν στην έκδοση νέων αδειών.

Ειδικότερα, βάσει μελέτης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σήμερα αντιστοιχούν 4,25 ταξί ανά 1000 κατοίκους. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο προσχέδιο του νόμου προβλέπεται η αναλογία να μην ξεπερνά τα 2,50 ταξί ανά 1000 κατοίκους, την ώρα που στο Παρίσι η αντιστοιχία είναι 1,8 ταξί ανά 1000 κατοίκους.

Στη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της περιφέρειας τίθεται ως όριο το 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, σε κάθε Περιφέρεια θα συγκροτηθεί ειδική επιτροπή για τα ταξί, η οποία κάθε τρία χρόνια αφού εκτιμά την κατάσταση θα μπορεί να αποφασίζει τη χορήγηση νέων αδειών.

Την ίδια στιγμή το νομοσχέδιο προβλέπει την απελευθέρωση του αριθμού των αδειών που κατέχει ένας ιδιοκτήτης, που σήμερα περιορίζεται στις δυο άδειες, Ωστόσο, για την δημιουργία εταιριών, που θα συγκεντρώνουν πάνω από πέντε άδειες ταξί, θα προβλέπεται η δημιουργία μεταφορικών υποδομών, όπως εγκαταστάσεις κτλ.

Παράλληλα:
- O κάτοχος άδειας συμβατικού ταξί θα μπορεί να τη μετατρέψει σε άδεια για 7θέσιο ή 9θέσιο ταξί, ειδικής μεταφοράς. Tα ταξί αυτά θα λειτουργούν βάσει συγκεκριμένων εμπορικών συμφωνιών που θα έχουν συνάψει οι ιδιοκτήτες τους. Τα οχήματα 7-9 θέσεων θα εκτελούν μεταφορές (κυρίως σε τουριστικές περιοχές) χωρίς ταξίμετρο και με προσυμφωνημένο μίσθωμα, όπως ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Βρετανία.

- Επιτρέπεται η ελεύθερη πώληση της άδειας βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για τις εμπορικές επιχειρήσεις και με παρακράτηση 20% προκειμένου να μπει «φρένο» στις παράνομες αγοραπωλησίες.

- Διευρύνεται η έδρα για την Αθήνα. Τα νέα όρια είναι υπό διαπραγμάτευση με την πρόταση των ιδιοκτητών ταξί να προβλέπει επέκταση της έδρας έως το Λαύριο, το Λαγονήσι, τα Βίλια και το Μαραθώνα με εφαρμογή της μονής ταρίφας στις περιοχές αυτές.

- Παραμένουν ως έχουν τα όρια των εδρών στις Περιφέρειες και κάθε τρία χρόνια ο περιφερειάρχης θα αποφασίζει αν απατάται έκδοση νέων αδειών.

http://www.ypodomes