Η απελευθέρωση στα ταξί βάζει «φρένο» σε νέες άδειες

Πτώση του τζίρου έως 60% καταγγέλλουν οι ιδιοκτήτες ταξί

Tης Μαρίας Μόσχου

«Φρένο» στην έκδοση νέων αδειών στην Αττική αναμένεται να βάλει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί το οποίο πρέπει να γίνει νόμος του κράτους μέσα στο α' τρίμηνο του 2012. Την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες ταξί καταγγέλλουν πτώση του τζίρου τους που αγγίζει και το 60% λόγω της οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νομοσχέδιο που βρίσκεται στα χέρια του κλιμακίου της τρόικας πάνω από ένα μήνα θέτει κριτήρια, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, βάσει των οποίων στην Αθήνα δεν αναμένεται να οδηγήσουν στην έκδοση νέων αδειών. Ειδικότερα, βάσει μελέτης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σήμερα αντιστοιχούν 4,25 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο προσχέδιο του νόμου προβλέπεται η αναλογία να μην ξεπερνά τα 2,50 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, την ώρα που στο Παρίσι η αντιστοιχία είναι 1,8 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.

Πάντως ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βοριδης τόνισε ότι είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί και πως θα γίνει νέος κύκλος διαβούλευσης ο οποίος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε ένα μήνα. Και αυτό γιατί στο νέο Μνημόνιο τίθεται χρονικός ορίζοντας για το άνοιγμα του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί το πρώτο τρίμηνο του 2012.

«Είναι δυνατόν να υπάρξουν αλλαγές. Πρόκειται για μια διαδικασία επεξεργασίας νομοσχεδίου «ζωντανή», ώστε όταν έρθει στη Βουλή να έχει πλέον τη μεγαλύτερη δυνατή σύγκλιση που μπορεί να υπάρξει» σημείωσε ο κ. Βορίδης ο οποίος πάντως ξεκαθάρισε ότι η απελευθέρωση θα γίνει με την εφαρμογή συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών κριτηρίων. «Περιμένουμε παρατηρήσεις, θα γίνει ένας διάλογος ώστε να διαμορφωθεί το τελικό σχέδιο», υποστήριξε ο κ. Βορίδης. Εν τω μεταξύ, χθες, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων Θύμιος Λαμπρόπουλος υποστήριξε ότι η υπερπροσφορά που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κλάδο έχει οδηγήσει σε «καθίζηση». Μάλιστα ανέφερε πως η ώρα αναμονής στην πιάτσα του αεροδρομίου, φτάνει ακόμα και τις επτά ώρες.

Το νομοσχέδιο
Την απελευθέρωση του αριθμού των αδειών που κατέχει ένας ιδιοκτήτης, που σήμερα περιορίζεται στις δύο άδειες, προβλέπει το νομοσχέδιο που περιμένει το «πράσινο φως» της τρόικας. Παράλληλα:

O κάτοχος άδειας συμβατικού ταξί θα μπορεί να τη μετατρέψει σε άδεια για επταθέσιο ή εννεαθέσιο ταξί, ειδικής μεταφοράς. Tα ταξί αυτά θα λειτουργούν βάσει συγκεκριμένων εμπορικών συμφωνιών που θα έχουν συνάψει οι ιδιοκτήτες τους.

Επιτρέπεται η ελεύθερη πώληση της άδειας βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για τις εμπορικές επιχειρήσεις και με παρακράτηση 20% προκειμένου να μπει «φρένο» στις παράνομες αγοραπωλησίες.

Διευρύνεται η έδρα για την Αθήνα. Τα νέα όρια είναι υπό διαπραγμάτευση με την πρόταση των ιδιοκτητών ταξί να προβλέπει επέκταση της έδρας έως το Λαύριο, το Λαγονήσι, τα Βίλια και το Μαραθώνα με εφαρμογή της μονής ταρίφας στις περιοχές αυτές.

Παραμένουν ως έχουν τα όρια των εδρών στις περιφέρειες και κάθε τρία χρόνια ο περιφερειάρχης θα αποφασίζει αν απαιτείται έκδοση νέων αδειών.

www.imerisia.gr