Ο Μάκης Βορίδης προσανατολίζεται να κινηθεί στο πλαίσιο που είχε θέσει ο Δημήτρης Ρέππας

Αδημονούν οι ταξιτζήδες να μάθουν τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για το άνοιγμα του επαγγέλματος τους

Επτασφράγιστο... μυστικό παραμένει το περιεχόμενο του νομοσχεδίου για το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, το οποίο αναμένουν με αδημονία οι ταξιτζήδες. Οι επαγγελματίες
αυτοκινητιστές δεν θα ησυχάσουν μέχρι να δουν το σχέδιο νόμου, μολονότι όλες οι πληροφορίες συντείνουν στο ότι ο Μάκης Βορίδης προσανατολίζεται να κινηθεί στο πλαίσιο που είχε θέσει ο Δημήτρης Ρέππας, απορρίπτοντας το σχέδιο νόμου του Γιάννη Ραγκούση, που δεν προέβλεπε πληθυσμιακά κριτήρια.

Τρία είναι τα σημεία τα οποία αποτελούν τις κόκκινες γραμμές του κλάδου, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.

Ετσι, ανυποχώρητοι είναι οι ταξιτζήδες στο θέμα της έκδοσης νέων αδειών χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια, με ένα απλό παράβολο.
«Το ταξί ποτέ δεν ήταν κλειστό επάγγελμα. Από το 2003, ομόφωνα η Βουλή, με εισήγηση του τότε υπουργού Μεταφορών “πάγωσε”, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2011, την έκδοση νέων αδειών, λόγω υπερκορεσμού των ταξί. Συζητάμε το “ξεπάγωμα” των αδειών, παρά την πτώση του τζίρου μας, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης και της αναδουλειάς, που είναι εμφανής», αναφέρει ο κ. Γιαννακάκης.

Υπογραμμίζει ότι αυτονόητες προϋποθέσεις είναι να υπάρχει μηχανισμός καταγραφής των αναγκών κάθε περιοχής σε άδειες ταξί, αλλά και συγκεκριμένοι κανόνες - όροι για την απόκτηση των νέων αδειών ταξί, όπου αυτές προκύψουν.

Μεταβιβάσεις

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, οι ταξιτζήδες εμμένουν στη συνέχιση των μεταβιβάσεων των αδειών ταξί. «Τα ταξί που έχουμε στην κατοχή μας αποτελούν περιουσιακό μας στοιχείο, καθώς τα έχουμε πληρώσει. Ετσι, θα πρέπει να μπορούμε να τα μεταβιβάσουμε. Ζητούμε τη θέσπιση κανόνων διαφάνειας, έτσι ώστε να πληρώνονται οι απαιτητοί φόροι και τίποτα να μη γίνεται κάτω από το τραπέζι», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του «Ερμή».

Ο ίδιος αναφέρει ότι ζητούμενο για τον κλάδο είναι να διατηρηθούν οι έδρες των ταξί, χωρίς να πάψει η δυνατότητα επιβίβασης επιβατών και εκτός έδρας, όπως ισχύει και σήμερα.

Προσθέτει ότι το ταξί είναι ένα ειδικό μέσο μεταφοράς, εντασσόμενο στο δίκτυο μέσων συγκοινωνίας κάθε περιοχής. «Η βελτίωση και η μεγιστοποίηση της παρεχόμενης υπηρεσίας είναι αναγκαία και επιβεβλημένη και αυτό θα προκύψει μέσα από την οργάνωση των ταξί σε σύγχρονες εταιρικές μορφές. Αυτές μπορεί να αξιοποιηθούν σε προγράμματα ειδικής επιβατικής μεταφοράς», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννακάκης.

«Οσον αφορά στην οργάνωση του κλάδου», όπως επισημαίνει καταλήγοντας, «απαιτούμε η νέα μορφή υπηρεσιών με αυτοκίνητα από επτά έως εννέα θέσεων να εκτελείται και να ανήκει στους ταξιτζήδες. Ο τρόπος απόκτησης μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμφωνίας με την Πολιτεία».

Πηγή: www.agelioforos.gr